شرکت مکش و دهش

ساخت وبلاگ

هواکش آکسیال چیست؟

هواکش آکسیال معمولاً برای فرسودگی هوای کثیف یا دود از فرآیندهای (مانند غرفه های اسپری رنگ) ، تأمین هوای تازه و خنک کننده عمومی نقاط ، اتاق ها یا ماشین آلات استفاده می شوند. هواکش آکسیال به طور معمول برای کنترل حجم زیادی از هوا در فشار کم (SP) طراحی شده اند و به طور کلی در هر دو مدل هدایت مستقیم با پروانه نصب شده بر روی شافت موتور و مدل های کمربند در دسترس هستند.

مواد مورد استفاده در ساخت هواکش آکسیال صنعتی معمولاً از جنس استیل خفیف هستند. با این حال ، برنامه های خاص ممکن است برای مقاومت در برابر جرقه به پروانه های آلومینیوم یا تمام آلومینیوم و فولاد ضدزنگ یا روکش ها برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیاز داشته باشند همچنین ممکن است برخی از برنامه ها نیاز داشته باشند که فن با موتور در خارج از جریان هوا کمربند رانده شود و در معرض شرایط جریان هوا مانند درجه حرارت بالا ، آلودگی بیش از حد یا آلودگی های کاستریک قرار نگیرد.

اصل اساسی کار هواکش آکسیال این است که جهت گردش هوا به موازات شافت روتور است. پره های فن های هواکش آکسیال هوا را بطور خطی به شاخه فشار می دهند. شناخته شده است که فن های هواکش آکسیال سرعت بالایی را ایجاد می کنند و قادر به دستیابی به حجم بیشتری از جریان هوا هستند. در عملکرد هواکش آکسیال ، حرکات هوایی که ایجاد می کنند از فشار کمتری برخوردار بوده و عموماً برای کارکرد به ورودی کمتری نیاز دارند.

هواکش آکسیال چگونه کار می کنند؟

هواکش آکسیال برای مقاومت در برابر هوای کم و شرایط استفاده زیاد از جریان مناسب هستند. بسته به کاربرد نهایی ، در صنعت تنوع گسترده ای از هواکش آکسیال وجود دارد. پره ها را می توان به جلو خمیده ، مستقیم یا عقب خم کرد. در استفاده ، وقتی تیغه ها به سمت عقب خمیده تر از تیغه های خمیده به جلو هستند ، راندمان بیشتری وجود دارد ، اما همچنین ثبت شده است که تیغه های رو به جلو در تمیز کردن خود که به سمت عقب است بهتر است.

ویژگی های هواکش آکسیال

اصلی ترین عامل متمایز هواکش آکسیال پروانه محوری است که تعداد پره های آن بین 2 تا 20 بسته به نوع طراحی و عملکرد مورد نیاز است. این به موتور محرک قدرتمند متصل است و اینها در یک محفظه که برای جریان موازی هوا از طریق هواکش آکسیال طراحی شده، مونتاژ می شوند.

هواکش آکسیال با توانایی تولید حرکت هوای بیشتر با استفاده از انرژی بسیار کمتری و در نتیجه صرفه جویی در هزینه بالا برای کاربران بسیار کارآمد هستند.

عوامل مؤثر بر عملکرد هواکش آکسیال

چندین فاکتور طراحی وجود دارد که بر عملکرد هواکش آکسیال تأثیر می گذارد و این موارد عبارتند از:

تراکم یا وزن هوا در هر واحد حجم

تعداد پره ها در واحد؛ این نسبت مجموع عرض های تیغه به دور فن هواکش آکسیال است.

شکل تیغه. جهت گیری مستقیم ، منحنی ، رو به جلو یا عقب. این شکل تیغه بر جریان هوا در سراسر سطح فن محوری تأثیر می گذارد.

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : هواکش آکسیال , هواکش آکسیال چیست, نویسنده : mackesh mackeshdahesh بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 31 شهريور 1398 ساعت: 13:28